Vlamvo B – Ruiselede 0-3

08/02/20
Opnieuw veel afwezigen in ons tweede team, waardoor enkele van onze beloftevolle jongeren uit de derde ploeg mochten opdraven. Ze deden het meer dan behoorlijk. De beloften speelden een spannende match en mochten uiteindelijk zegevieren. In de hoofdmatch haalden de bezoekers onmiddellijk zwaar uit vanop de servicelijn, waardoor een zwak Vlamvo in het achterveld onmiddellijk tegen een 2-5 achterstand aankeek. Bovendien had Ruiselede heel wat meer gestalte en power aan het net in huis en speelde een versnelling hoger dan onze speelsters. De thuisploeg werd dan ook in de eerste set in alle spelonderdelen overklast. In de tweede set zat Vlamvo aanvankelijk heel wat beter in de match en aangemoedigd door het publiek gingen ze mee tot 16-16. Daarna werd het pijnpunt, de zwakke receptie, opnieuw blootgelegd en Ruiselede kon in één ruk uitserveren. Een aangeslagen Vlamvo kon in de derde set aanvankelijk geen vuist maken en de tegenstander liep 4-13 uit. Met een knappe opslagreeks van Lotte Desloovere naderde Vlamertinge nog tot 8-13, maar meer zat er voor onze jongeren niet in. Vlamvo mag nu een weekje rusten, om er dan opnieuw met volle moed tegenaan te gaan.