Vlamvo B – Wervik-Geluwe : 0 – 3

Vlamvo B – Wervik-Geluwe 0-3

Na een goede beloftenmatch keek iedereen vol verwachting uit naar een spannend treffen tussen de nummers twee en drie uit de klassering. Niets was echter minder waar en Vlamvo gaf, met uitzondering van de eerste set, te weinig de indruk de match in eigen handen te kunnen nemen. De thuisploeg moest wel aantreden zonder hoofdsetter Ditte Dehollander. Met veel opslagdruk, gevarieerd aanvalsspel en een goede blokkering aan beide kanten van het net ging de eerste set gelijk op tot 22-22. Iets meer aanvalskracht en blokkering bij de tegenstander gaven uiteindelijk de doorslag en beslisten deze set nipt in het voordeel van de bezoekers. Een mentaal aangeslagen Vlamvo liet in tweede set compleet de schouders zakken en kon op geen enkel moment een vuist maken. Dit gaf de tegenstander vleugels en met zware services en sterk aanvalswerk werd Vlamertinge van het kastje naar de muur gespeeld. Gelukkig herpakte de thuisploeg zich in de derde set en kwam vanaf 10-10 zelfs enkele keren op voorsprong. Toch was de druk op dit erg jonge Vlamvo, en daardoor ook de foutenlast, blijkbaar iets te groot om uiteindelijk setwinst te ambiëren. Een mindere match doet zeker geen afbreuk aan het tot nu toe prachtig seizoen van ons jeugdig tweede team. Vlamvo B krijgt nu een week rust, om zich daarna stevig te kunnen herpakken tegen Kortrijk.