Vlamvo B – Wielsbeke A : 3 – 0

Vlamvo B – Wielsbeke A 3-0

Opnieuw een sterke collectieve prestatie van ons tweede team. Met veel opslagdruk en gevarieerd aanvalsspel liep de thuisploeg al snel 14-7 uit. Toen ook Wielsbeke vanaf de servicelijn zwaar uithaalde en Vlamvo wat meer fouten maakte in het achterveld, beende de tegenstander bij 16-16 bij. In een spannend slot gaven beide teams elkaar tot 23-23 geen duimbreed toe. Tot Wielsbeke twee fouten op rij maakte en de set nipt naar de thuisploeg ging. Vanaf de tweede set gaf Wielbeke, dat met een beperkte kern deze match moest afwerken, een minder frisse indruk dan een enthousiast Vlamvo. Vlamvo hield de opslagdruk hoog en was ook aan het net attenter dan de tegenstander. Wielsbeke daarentegen kon de zware opslagdruk van de eerste set niet meer aanhouden en Vlamvo maakte daarvan gebruik om vlot 13-8 uit te lopen. De bezoekers kwamen nog eventjes terug, maar toen Maartje Masschaele bij 14-14 aan de servicelijn verscheen en haar team in één ruk naar 21-14 serveerde was de definitieve kloof geslagen. Vlamvo speelde de derde set in een gewijzigde opstelling. Aanvankelijk liep de tegenstander 2-4 uit, maar eens een ontketend Vlamvo op kruissnelheid kwam, was er geen houden meer aan. Met overtuigende cijfers werd de match afgerond en Vlamvo kan de titel nu al ruiken. Mits winst zondagmorgen in Marke, de kampioen van vorig seizoen in derde provinciale, met 3-0 of 3-1 cijfers is Vlamvo kampioen. De bloemen worden echter maar aan de meet uitgedeeld en we mogen het vel van onze beer zeker nu nog niet verkopen. Maar kan Vlamvo de vorm van de voorbije twee wedstrijden ook zondag aanhouden, dan moet ook deze kloof omzeild worden. Dus supporters, kom gerust uit jullie luie bed om onze jongeren zondagmorgen massaal aan te moedigen!