Vlamvo B – Wingene B : 3 – 1

Beker van West-Vlaanderen

Vlamvo B – Wingene B 3-1

Spannende en hoogstaande match tussen twee derdeprovincialers, waarbij onze jongeren uiteindelijk aan het langste eind mochten trekken. Aanvankelijk kende Vlamvo wat teveel problemen in het achterveld, waardoor Wingene 7-10 uitliep. Met gevarieerd spel en een knap serverende Lisa Battheu vocht de thuisploeg terug en tot 20-20 ging de stand gelijk op. Daarna stapelde Vlamertinge de persoonlijke fouten op en bij 21-24 kwamen de bezoekers op setbal. Met sterk aanvallend werk van Maartje Masschaele, Elina Delbeke, Lisa Battheu en Hanna Denys kon Vlamvo in een spannend slot alsnog de set binnenhalen. Het begin van de tweede set werd vooral gekenmerkt door veel opslagmissers aan beide kanten van het net en tot 10-10 bleven beide teams in elkaars kielzog. Toen de thuisploeg de opslagdruk opvoerde en onder impuls van een sterk spelende Rhune Bondue kon Vlamvo erg vlot de tweede set afronden. In de derde set kende de thuisploeg zijn gebruikelijk dipje en ging vooral receptioneel en verdedigend vaak in de fout. Nu was het aan de tegenstander om de set overtuigend te winnen. In de vierde set konden twee enthousiaste en gedreven teams gelijke tred houden tot 19-20. Tot Ditte Dehollander aan de servicelijn kwam en haar ploeg in één ruk op 22-20 bracht. Deze kleine kloof werd tot het matchpunt verdedigd. Vlamvo B mag oververdiend naar de volgende ronde van de beker en daar wacht hen de zware ontmoeting met eersteprovincialer Packo Zedelgem.