Vlamvo B – Zwevezele A: 1-3

Vlamvo B - Zwevezele A: 1-3

28/09/2019

De eerste kennismaking voor dit jonge team met de hoogste provinciale reeks was met de komst van een van de titelkandidaten een zware dobber. Dit was aanvankelijk ook duidelijk want een aangeslagen Vlamvo werd onmiddellijk weggeserveerd en kwam 9-17 achter. Op sleeptouw genomen door een knap aanvallende Isabel Snick vocht Vlamvo nog terug tot 17-19. Door teveel persoonlijke fouten kon de kloof echter niet meer gedicht worden. De tweede set was er een om zo vlug mogelijk te vergeten. De thuisploeg werd overklast door het surplus aan gestalte, servicedruk en power van de tegenstander. In een sterke derde set rechtte Vlamvo de rug. Met sterke services van Marthe Opsommer liep Vlamertinge 5-1 uit. Dankzij het opvoeren van de opslagdruk, een betere receptie, verdediging en gevarieerd aanvalswerk kon Vlamvo de bezoekers op een veilige afstand houden en de eerreddende set oververdiend in eigen huis houden. Met een goede opslagreeks van Hanna Denys kwam Vlamvo 8-4 voor in de vierde set. Zwevezele kreeg het niet onder de markt en het duurde tot 17-17 vooraleer de tegenstander kon bijbenen. Tot 19-20 kon Vlamvo nog gelijke tred houden, maar toen ging het licht uit bij een moegestreden thuisploeg. De fouten stapelden zich op en Vlamvo kon geen vuist meer maken. Ondanks de moeilijke match waren er heel wat lichtpunten en deze moeten we meenemen naar de match van volgende zondag. Dan speelt Vlamvo om 16u30 en 18 u in Diksmuide.