Vlamvo C – Poperinge C : 2 – 3

Vlamvo C – Beaphar Poperinge C 2-3

Setstanden: 6-25, 25-15, 25-21, 23-25, 13-15

Het eerste punt is binnen voor onze derde ploeg. Misschien zat er zelfs meer in, toen zij in de vierde set een 23-19 voorsprong nog lieten teloorgaan. De wedstrijd startte nochtans in mineur. Verlamd door de zenuwen maakten de blauwtjes meer dan tien receptiefouten. De eerste set ging dan ook met zware 6-25 naar de bezoeksters. In de tweede set kreeg de thuisploeg meer vat op de opslagen van Poperinge en de score bleef gelijk tot 11-11. Met opslagen van Julie Mahieu en aanvallen van Emma Coene kon Vlamvo C een kloofje uitbouwen en verdiend de bordjes in evenwicht brengen. Vanaf de derde set werd het een spannend kijkstuk, waarin beide ploegen tot het uiterste gingen voor ieder punt. Met opslagen van Kyara Gillebert kon de thuisploeg een kleine kloof uitbouwen (17-14), die tot op het einde van de set op het bord bleef. Het eerste punt van het seizoen was binnen. Ook de vierde set bleef een dubbeltje op zijn kant en bij 19-19 was nog alles mogelijk. Met een aanval van Mabelia Sannen en een opslag van Margot Soenen staken de blauwtjes een hand uit naar een eerste zege : 23-19, maar door faalangst werd die set nog uit handen gegeven. De mentale klap was enorm en de bezoekers liepen vlug uit naar 4-10. Wedstrijd gedaan? Toch niet, want de thuisploeg vocht terug tot 13-13. Een gemiste opslag en een receptiefout maakten echter een einde aan deze spannnende ontmoeting.