Vlamvo D – Dadizele B : 3 – 1

Het piepjonge Vlamvo D heeft zijn start niet gemist. In hun eerste competitiewedstrijd bij de senioren, startte het team zeer geconcentreerd.

Met loepzuivere recepties konden onze setters heel gevarieerd gaan verdelen. Dadizele had het moeilijk om op te bouwen en Vlamvo spurtte van 11-6 naar 16-10 om de eerste set binnen te halen met 25-14.

In set 2 konden onze meisjes moeilijker een beslissende kloof slaan. Bij een 13-12 voorsprong konden we dan toch met een mooie afwisseling van technische aanvallen en prima tipballen en met goeie services 5 punten op rij maken. Eenmaal een kloof van 6 punten kwamen we niet meer in de problemen.

Ook in set 3 gingen onze meisjes op hun elan door. Maar bij een 21-17 voorsprong maakten we enkele onnodige foutjes en het vertrouwen was wat zoek. Dadizele rook zijn kans en met prima serveerwerk gingen ze op en over onze meisjes. (23-25)

De bezoekers hadden vertrouwen geput uit hun setwinst en knokten nu voor elke bal. Vlamvo kon wel op een kleine voorsprong blijven tot opnieuw de receptie een aantal keer in gebreke bleef. In een spannend setslot kon eerst vlamvo een eerste matchbal niet verzilveren. Daarna lieten de bezoekers een setbal liggen. En uiteindelijk kon Vlamvo een tweede matchbal wel afwerken en zo de 3 punten thuis houden.  Een dikke proficiat aan onze meiden die een prima wedstrijd hebben gespeeld. Dit belooft voor de toekomst.