Vlamvo D – De Haan A : 3 – 0

Beker van West-Vlaanderen

Vlamvo D – De Haan 3-0

Klein maar dapper en technisch o zo goed! Zo kan men best het piepjonge Vlamvo D omschrijven en zo mooi kan het jeugdvolleybal momenteel in Vlamertinge zijn. Dat ondervond ook tweedeprovincialer De Haan. Ondanks het verschil van twee reeksen en het surplus aan gestalte kwamen de kustmeisjes nooit in het verhaal voor. En de voorgift van vier punten elke set had Vlamvo niet eens nodig gehad om de bezoekers in elk spelonderdeel met klasse te overtreffen. De setstanden zeggen trouwens alles over deze wedstrijd. Vlamvo speelde een perfecte eerste set. Veel opslagdruk, een receptie en verdediging die bewondering afdwong, en zelfs aan het net waren onze jongeren geenszins onder de indruk van de gestalte van de tegenstander. Onder de aanmoedigingen van het talrijk opgekomen publiek werd er dan ook naar hartenlust aangevallen. En de Haan? Die stond erbij en keek ernaar en zal dergelijk jong geweld nooit verwacht hebben. De eerste set werd dan ook met overtuigende cijfers gewonnen. In de tweede en derde set liet Vlamvo zich betrappen op wat meer opslagmissers en persoonlijke foutjes. De Haan was onmachtig om daarvan gebruik te maken, en hetgeen Vlamvo liet zien was nog altijd indrukwekkend genoeg om zonder problemen en onder luid applaus de match binnen te halen. Onverwacht maar zeker oververdiend mag Vlamvo D naar de volgende ronde van de beker. Daarin treft het de leider uit eerste provinciale Waregem A. Nu worden alle ogen opnieuw gericht op de competitie, waar Vlamvo D zaterdag om 14 u en 15u30 zijn leidersplaats mag verdedigen bij het ook nog ongeslagen Comines.