Waregem A – Vlamvo A : 0 – 3

Waregem A - Vlamvo A 0-3

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Hanne Moermans, Maxine Deleu, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Trude Debouck, Nelle Debouck, Chelsey Hugelier

Vlamvo nam de match tegen Waregem stevig in handen en kwam op geen enkel moment in de problemen. De bezoekers haalden onmiddellijk zwaar uit vanop de servicelijn en met gerichte opslagen werd de opbouw bij de tegenstander grondig verstoord. Bovendien liet Vlamvo gedurende de hele match amper vier opslagmissers noteren. Dit in tegenstelling tot Waregem, dat de opslagfouten opstapelde. Ook in de andere spelonderdelen was Vlamertinge dominant. Dankzij een goede spelverdeling werd de thuisploeg zowel vanop de hoeken als vanuit het midden voortdurend bestookt. Ook in het achterveld en blokkerend was Vlamvo de betere. De eerste set werd dan ook vlot binnengehaald. In de tweede set ging Vlamvo op dit elan door en liep 14-21 uit. Meer opslagdruk bij de thuisploeg en enkele fouten in receptie en verdediging bij Vlamvo lieten Waregem nog wat in de match komen en terugvechten tot 20-22. Tot een sterk serverende Sara en een knap aanvallende Leen het welletjes vonden en vlot uitmaakten. De derde set was zowat een kopie van de eerste. Er konden zelfs enkele wisselspeelsters ingebracht worden, zonder dat het spelpeil zakte. Door de vlotte 3-0 winst van Loppem tegen Wevelgem blijft Vlamvo tweede in de klassering. Zaterdag wordt thuis gespeeld tegen Wevelgem; een match die zeker niet mag onderschat worden.