Zedelgem A – Vlamvo A : 1 – 3

Zedelgem A - Vlamvo A 1-3

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Hanne Moermans, Maxine Deleu, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Isabelle Cardoen, Nelle Debouck, Trude Debouck, Julie Demeulenaere

Vlamvo deed wat moest: de drie punten meenemen naar Vlamertinge. En dit leek aanvankelijk een walk-over te worden toen Sara een opslagreeks, waarop de tegenstander geen antwoord vond, van maar liefst 11 punten op rij neerzette. Dit was het signaal voor een haast foutloze set, waarbij alles lukte bij de bezoekers en niets bij de thuisploeg. Vooral Maxine en Leen waren aanvallend de uitblinkers van dienst. In amper één rotatie was de klus dan ook geklaard. De keerzijde van de medaille was echter dat de focus in de tweede set wat minder was en daardoor de foutenlast ook een stuk hoger. Bovendien dreef Zedelgem de opslagdruk op, waardoor Vlamvo nu meer problemen kreeg in het achterveld. Het bleef spannend tot het einde, tot Hanne en Maxine beslisten dat het welletjes was en met twee knappe aanvallen de set beslisten. De derde set werd er een om vlug te vergeten. Nu waren het de bezoekers die kreunden onder de zware servicedruk van de thuisploeg, waarin de coach een paar wissels doorgevoerd had. Door de zwakke receptie en verdediging kwam Vlamertinge te weinig aan vlot opbouwen toe en een enthousiast Zedelgem rook de kans om de set oververdiend binnen te halen. Ook in de vierde set ging Vlamvo aanvankelijk receptioneel onderuit en de tegenstander liep 5-2 uit. Op karakter vocht Vlamvo terug en liet nu opnieuw mooie staaltjes van zijn kunnen zien. Vanaf 12-13 namen de bezoekers definitief afstand en kwamen nooit meer in de problemen. Zaterdag speelt Vlamvo thuis, dit keer uitzonderlijk om 18.00 u (beloften) en 19.30 u (hoofdmatch), de laatste match van de heenronde tegen Dentergem, wat normaal een haalbare kaart moet zijn.