Zele-Berlare – Vlamvo: 2-3

Zele-Berlare - Vlamvo A 2-3

30/11/19
Setstanden: 25-21, 16-25, 18-25, 25-23, 15-17
Felbevochten zege van Vlamvo tegen een bij momenten sterk spelend Zele-Berlare. Vooral de gretigheid en de manier waarbij met en voor elkaar uiteindelijk voor elk punt gevochten werd stemt ons tevreden. Met de opdoffer van vorige week in Mechelen nog in het achterhoofd begonnen de bezoekers nochtans erg slap en ongeïnspireerd aan de partij. Weinig opslagdruk, receptie- en verdedigingsmissers en een grote foutenlast aan het net waren schering en inslag. Aan de overkant van het net werd vooral zwaar geserveerd en met veel power aangevallen. Dit resulteerde in een mum van tijd in een 20-11 stand. Plots vond Vlamvo het welletjes en op karakter en enthousiasme werd nog een flink stuk teruggevochten. De meubels waren in deze set niet meer te redden, maar de basis om daarna twee sterke set te spelen was wel gelegd. Bij 2-3 in de tweede set kwam Vlamvo voor het eerst in de match op voorsprong en was duidelijk van plan dit niet meer uit handen te geven. Tot 11-11 ging het nog gelijk op, maar daarna nam een enthousiast Vlamvo het initiatief in handen en nam definitief afstand. Vooral blokkerend liet Vlamvo een erg sterke indruk na. Voeg daarbij nog veel servicedruk, een stabiel achterveld en gevarieerd aanvalsspel; alles was aanwezig om deze set met overtuigende cijfers binnen te halen. De derde set was zowat een kopie van de tweede. Ook hier nam Vlamvo al vlug afstand en kwam nooit in de problemen. In de vierde set bracht de thuiscoach enkele wisselspeelsters in en dit gaf de tegenstander een tweede adem. Vlamvo nam zowel serverend als blokkerend wat gas terug en kon geen afstand meer nemen van de tegenstander. Integendeel, het was de thuisploeg die met zware opslagen en veel power aan het net indruk maakte. Strijdend kon Vlamvo nog gelijke tred houden tot 16-16, maar daarna diepte Zele-Berlare de kloof definitief uit en versierde bij 24-21 een eerste setbal. Enkele fouten bij de tegenstander gaven Vlamvo nog wat respijt. Een tie-break was echter niet meer te vermijden. Daarin liep Vlamvo aanvankelijk 3-6 uit. Toch vonden de bezoekers te weinig een antwoord op het aanvalsgeweld van de thuisploeg. Iedereen zag de bui al hangen toen de tegenstander bij 14-12 een eerste matchbal versierde. Dit was echter buiten onze mentale weerbaarheid en strijdlust gerekend en met een sterke en foutloze servicereeks van Ann-Sophie Vandermarliere en knap aanvalswerk van Trude Debouck kon Vlamvo alsnog zegevieren en twee belangrijke punten mee naar huis nemen. Zaterdag wordt het andere koek, want dan neemt Vlamvo het om 18u30 en 20 u thuis op tegen Wingene, de nummer twee uit de klassering. Een gebeten hond mogen we zeggen, want Wingene verloor vorige zaterdag thuis nog met zware 0-3 cijfers van Kruikenburg-Ternat en zal zeker gebrand zijn op revanche. Als Vlamvo echter met dezelfde drive en gebetenheid als vorig weekend op het terrein staat zijn er misschien zelfs hier mogelijkheden. We rekenen op zijn minst op een spannende strijd en roepen dan ook alle supporters op om het team aan te moedigen.